torsdag 9 september 2010

Stickade hjärtan





Mössa till Tösen som passar det svala höstvädret. Jag är inte så haj på att sticka flerfärgsstickning, som synes,men egentligen är det ju kul! Det får nog bli mer av sånt här snart. Mönstret är inspirerat av denna. Jag lade till små prickar mellan hjärtanen bara för att det skulle underlätta för mig. Stickad med 3,5:or i Debbie Bliss Prima, Bambu och Merinoull. Ljuvligt mjukt och lätt att sticka i.
Tösen är nöjd och jag med. Trots lite skavanker, den är inte blockad. "Det ska ju synas att den är hemmagjord" och så "drar det nog till sig lite" som min Mor skulle ha sagt. Och där har jag blivit ganska lik henne....

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Sötis-mössa på sötis-tös!

BiZen sa...

En så söt hjärtmössa till ett litet hjärtegryn!
Jag är inte heller så bra på att sticka med fler färger, övar nog för lite.
Kram och ha en skön helg! //BiZen

Pernilla sa...

Jag tycker det ser riktigt bra ut med tvåfärgsstickningen.

Krumitott sa...

Äsch, den är hur snygg som helst! Och du har verkligen lyckats med andra fotot uppifrån; det var himla bra! :) :)